divendres, 2 de gener del 2009

Recomptes, resums, rànquings i bons propòsits per a l’any nou

Tanquem l’any i n’obrim un de nou. És hora de fer recomptes, resums, rànquings i bons propòsits. Ben mirat, els propòsits els deixaré per un altre any, ara que m’adono que, sense haver-m’ho proposat, el 2008 ha estat, per a mi, un any de molta lectura . D’això en puc donar gràcies al costum d’engegar poc la tele i a les bones recomanacions dels quellegistes . També ho haig d’agraïr a la colla de gent amb qui comparteixo vida, casa, compte corrent i tasques domèstiques: procurem fer-nos la vida fàcil i que cadascú pugui tenir temps propi per disfrutar del que més li agrada.

Fent recompte, he vist que han passat per les meves mans 49 llibres. Crec que mai n’havia llegit tants en un any, clar que mai abans no m’havia entretingut a comptar-los. I ja posats a comptar-los, també m’he dedicat a fer-ne un rànquing personal, classificant-los i posant puntets segons si m’han agradat poc o molt, i a fer estadístiques inútils.

La classificació

X Obviable. D’aquests n’hi han hagut 3
Es deixa llegir, però si no el llegeixes no et perds res. D’aquests n’he contat 4
●● Té coses bones , però hi trobo a faltar alguna cosa. En aquesta categoria n’he posat 8
●●● M’ha agradat. Enguany he estat de sort, ja que n’hi ha 17.
●●●● M’ha agradat molt . D’aquests, 15: una sortada tremenda.
●●●●● De lo milloret que he llegit mai. Tant de bo cada any en pogués posar almenys 2 en aquesta categoria .


L’estadística

En el QL? hi ha alguns forums oberts respecte a si llegim originals o traduccions, en català o castellà o si llibres escrits per homes o per dones . La meva estadistica particular ( més inútil que la majoria) dóna llum als números següents

Idioma
Català 31 (63.3 %)
Castellà 13 ( 26.5 %)
Anglés 5 (10.3 %)

Escrit per
Home 28 (57.1 %)
Dona 21 (42.9 %)

Original o traducció?
Original 21 (42.9 %)
Traducció 28 (57.1 %)

Els llibres

En els següents posts aniré deixant una petita ressenya, totalment subjectiva, per compartir alguna cosa dels llibres que he llegit.