dijous, 16 d’octubre del 2008

En Manzano, els Pinyols i alguns savis i erudits .

M’agrada el programa de l’Emili Manzano al C33: M’agrada la seva simpatia i respecte vers convidats i col.laboradors. M’agrada la seva mirada sorneguera, amb la que s’acomiada cada dijous i amb la que sembla, fins i tot, que li sàpiga greu deixar-nos fins la setmana següent. I m’agraden altres coses que ha fet. Tinc pendent de llegir el seu Pinyols d’Aubercoc. Sembla que l’hauré de comprar, ja que a la biblioteca no el tenen.


Mentre el llibre no arriba, us deixo un parell d’enllaços relacionats amb l’Emili Manzano. Si, ja ho sé, no són novetat, però si llegissim només novetats ens perdriem literatura de la bona

El que ha dit en Manzano...


.. mentre entrevista a Rosa Regàs

Clica l'entrevista

D’aquesta entrevista em va agradar molt la distinció que fa entre savis i erudits a la introducció. Ell és, sens dubte, un savi, amb molta traça quan es troba devant d’un erudit, tal com ha demostrat manta vegades a l’hora del lector.


... mentre l'entrevisten a Vilaweb

Clica l'entrevista


El que han dit altres

No sé si ja està tot dit dels Pinyols de l’Emili Manzano, però si que he trobat una bona pila de ressenyes de blocaires i periodistes, tots entusiastes tant per l’us del llenguatge com per la dolçor de les històries. Segur que quan el llegeixi, també el trobaré magnífic, i si no és així ja us ho faré saber. De moment no seré jo qui afegeixi encara més lletra, us remeto al que he anat trobant.


Algunes ressenyes del pinyols


RBA

Bloc L'ombra de l'atzavara

Bloc de Joan Perelló

Bloc que el llegir no emffaci perdre l'escriure

Bloc Des dels Alfacs

Bloc de David Figueres


I d'altres que en deu haver......